Sprawa: |
Rejestrowanie bezrobotnych i innych osób poszukujących pracy. Zbieranie i rozpatrywanie materiału dowodowego oraz opracowywanie projektów decyzji w celu przedstawienia do podpisu. |
Miejsce załatwienia sprawy: |
Powiatowy Urząd Pracy w Lubaczowie, ul Tadeusza Kościuszki 141, pok. nr 2 ”Rejestracja bezrobotnych”, tel. (016) 6320851 wew. 257 |
Komórka odpowiedzialna: |
Dział Ewidencji, Świadczeń i Informacji |
Wymagane dokumenty: |
Rejestracja i ewidencja bezrobotnych i innych osób poszukujących pracy następuje po przedstawieniu przez te osoby niezbędnych dla ustalenia ich statusu i uprawnień danych osobowych, informacji oraz dokumentów:
- dowód osobisty, a w przypadku osób niepełnoletnich - tymczasowy dowód osobisty lub legitymację szkolną,
- dyplom, świadectwo ukończenia szkoły, inny dokument potwierdzający ukończenie szkoły (np. zaświadczenie, indeks) lub zaświadczenie ukończenia kursu,
- świadectwa pracy oraz inne dokumenty niezbędne do ustalenia jej uprawnień ( np. w przypadku osób prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą zaświadczenie z ZUS o okresie podlegania ubezpieczeniu społecznemu z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej i decyzja o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej; w przypadku osób składających wniosek o ustalenie prawa do świadczenia przedemerytalnego: zaświadczenie o zatrudnieniu i wynagrodzeniu (RP-7), karta zasiłkowa; w przypadku osób po odbyciu zasadniczej służby wojskowej: książeczka wojskowa),
- dokument o przeciwwskazaniach do wykonywania określonych prac, jeżeli taki dokument posiada.
Osoba niepełnosprawna, oprócz dokumentów powyżej wymienionych, przedkłada orzeczenie uprawnionego organu. |
Opłaty: |
Podania i załączniki do podań, czynności urzędowe w sprawach zatrudnienia nie podlegają opłacie skarbowej. |
Termin załatwienia sprawy: |
Niezwłocznie są załatwiane sprawy, które mogą być rozpatrzone w oparciu o dowody przedstawione przez stronę lub w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane albo znane z urzędu organowi. Załatwienie sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego następuje nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy. |
Tryb odwoławczy i opłaty: |
Od decyzji przysługuje odwołanie do Wojewody Podkarpackiego wniesione za pośrednictwem Starosty Lubaczowskiego (Powiatowy Urząd Pracy w Lubaczowie, ul Tadeusza Kościuszki 141, 37-600 Lubaczów) w terminie 14 dni od dnia doręczenia stronie decyzji.
Odwołanie nie podlega opłacie |
Uwagi: |
Osoba uprawniona do świadczenia przedemerytalnego jest obowiązana przekazać powiatowemu urzędowi pracy oryginały dokumentów, o których mowa w pkt 3 i 4.
Rejestracji nie dokonuje się w przypadku nie przedłożenia dokumentów, o których mowa w pkt 1-3, lub odmowy złożenia podpisu na karcie rejestracyjnej przez osobę rejestrującą się.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach starosta (kierownik powiatowego urzędu pracy) może wyrazić zgodę na rejestrację osoby nie posiadającej kompletu dokumentów. |