|
|
|
|
|
15. Gospodarstwo Lokalowe w Lubaczowie
Dane adresowe:
Gospodarstwo Lokalowe w Lubaczowie
ul. Kard. St. Wyszyńskiego 25
37-600 Lubaczów
tel. 601 290 097
NIP 793-14-75-051, REGON 650903279-00020
Gospodarstwo Lokalowe w Lubaczowie działa na podstawie następujących aktów prawnych:
-
uchwały Rady Powiatu Nr XIX/155/2000 z dnia 12 października 2000r. w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami będącymi własnością Powiatu,
-
regulaminu organizacyjnego Starostwa Powiatowego uchwalonego uchwałą Nr XX/186/2000 Rady Powiatu w Lubaczowie z dnia 30 listopada 2000 r. z póź. zm.
-
Zarządzenie Nr 8/2006 Kierownika Gospodarstwa Lokalowego z dnia 05.06.2006 r. oraz regulaminu organizacyjnego Gospodarstwa Lokalowego w Lubaczowie.
-
ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity Dz.U. z 2001r. Nr 142 poz. 1592 z późn. zm. ),
-
ustawy z dnia 22 marca 1990r. o pracownikach samorządowych ( tekst jednolity Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1593),
-
ustawy z dnia 26 listopada 1988r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 155, poz. 1014 z późn. zm.),
-
ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami tekst jedn./ Dz.U. z 2000 r. Nr 46 poz. 543 z póź.zm./,
-
ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali / Dz.U.Nr 85 poz. 388 z póź. zm./
-
ustawy z dnia 2 lipca 1994 r. o najmie lokali mieszkalnych i dodatkach mieszkaniowych /Dz.U. z 1998 r. Nr 120 poz. 787 z póź.zm./
-
uchwały Nr.XXVIII/254/2006 Rady Powiatu w Lubaczowie z dnia 30 marca 2006r. w sprawie utworzenia jednostki organizacyjnej powiatu pod nazwą-Gospodarstwo Lokalowe w Lubaczowie./
-
uchwały Nr 81/338/2006 Zarządu Powiatu w Lubaczowie z dnia 25 maja 2006. w sprawie zatrudnienia Kierownika Gospodarstwa Lokalowego w Lubaczowie.
Gospodarstwo Lokalowe w Lubaczowie jest jednostką organizacyjną Powiatu nie posiadającą osobowości prawnej , wykonującą zadania w zakresie :
-
utrzymania i eksploatacji powiatowych zasobów lokali mieszkalnych i użytkowych wraz z gruntami pod nimi położonymi, którymi gospodaruje Zarząd Powiatu oraz utrzymania i eksploatacji nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa, którymi gospodaruje Starosta Lubaczowski.
W Gospodarstwie Lokalowym zatrudnionych jest 12 osób:
-
kierownik,
-
główny księgowy,
-
inspektor ds. lokalowych,
-
inspektor ds. archiwum zakładowego,
-
sprzątaczki ( 3 osoby),
-
dozorcy (2 osoby),
-
konserwator ( 2 osoby ), oraz 6-ciu palaczy centralnego ogrzewania zatrudnianych w sezonie grzewczym.
W skład GL wchodzą następujące stanowiska pracy:
Kierownik Gospodarstwa Lokalowego
Do głównych zadań kierownika należy:
-
terminowe wykonanie zadań określonych zakresem i planami działania Gospodarstwa,
-
opracowanie, uzgodnienie ze Starostą oraz ustalenie struktury organizacyjnej Gospodarstwa,
-
opracowywanie projektu rocznego planu finansowego gospodarstwa i przedkładanie do zatwierdzenia przez Radę Powiatu,
-
systematyczne gromadzenie informacji o stanie zarządzanego przez Gospodarstwo majątku, potrzebnych do podjęcia prawidłowych decyzji zmierzających do zabezpieczenia przed degradacją lokali mieszkalnych i użytkowych, oraz nieruchomości zabudowanych stanowiących własność Skarbu Państwa,
-
określenie zakresów czynności i odpowiedzialności pracowników w uzgodnieniu ze Starostą,
-
zawieranie umów o najem lokali mieszkalnych i użytkowych, oraz nieruchomości zabudowanych stanowiących własność Skarbu Państwa, naliczanie czynszów i innych opłat,
-
zapewnienie prawidłowej realizacji obowiązków z zakresu utrzymania obiektów budowlanych wynikających z Prawa budowlanego
-
przyjmowanie interesantów w sprawie skarg i wniosków oraz ich załatwianie.
Główny księgowy:
Główny księgowy prowadzi zagadnienia ekonomiczne i finansowe Gospodarstwa Lokalowego zgodnie z obowiązującymi przepisami, a w szczególności:
-
prowadzi ewidencję analityczną i syntetyczną w zakresie finansowania i całokształtu zadań,
-
prowadzi ewidencję analityczną i syntetyczną dochodów budżetu państwa i rozlicza te dochody z Urzędem Skarbowym na zasadach i w terminach określonych odrębnymi przepisami,
-
nalicza płace pracownikom GL,
-
rozlicza podatki z Urzędem Skarbowym oraz rozlicza składki ZUS i sporządza dokumentację z tym związaną na zasadach i w terminach określonych odrębnymi przepisami,
-
prowadzi karty wynagrodzeń i zasiłkowe pracowników,
-
prowadzi konto bankowe,
-
przygotowuje analizy i sprawozdania z realizacji budżetu,
Stanowisko ds. lokalowych:
-
przygotowywanie umów na najem lokali mieszkalnych i użytkowych stanowiących własność Starostwa Powiatowego,
-
naliczanie czynszów i opłat związanych z wynajmem lokali mieszkalnych i użytkowych,
-
prowadzenie ewidencji wpłat najemców lokali mieszkalnych i użytkowych,
-
rozliczanie kosztów utrzymania wspólnych lokali użytkowych,
-
wystawianie faktur za czynsze,
-
załatwianie spraw i wniosków zgłaszanych przez najemców,
-
zatwierdzanie deklaracji o przyznanie dodatku mieszkaniowego najemcom lokali mieszkalnych,
Stanowisko ds. archiwum zakładowego Starostwa:
-
przyjmowanie akt od poszczególnych Wydziałów,
-
układanie dokumentów zgodnie z obowiązującymi wymogami,
-
znakowanie akt, prowadzenie ewidencji dokumentów,
-
zabezpieczenie dokumentów w pomieszczeniach archiwalnych przed zniszczeniem,
-
stały kontakt i współpraca z Archiwum Państwowym w Przemyślu oraz przekazywanie dokumentów do Archiwum Państwowego po akceptacji Naczelnika Wydziału,
-
wypożyczanie z archiwum zakładowego potrzebnych do wykorzystania dokumentów przez poszczególne Wydziały,
-
dokonywanie zakupów materiałów i pomocy biurowych dla Gospodarstwa,
-
prowadzenie ewidencji wydawanych zakupów,
-
zabezpieczanie w tablice ogłoszeniowe, informacyjne,
-
prowadzenie rozliczeń zakupionych materiałów i obsługi administracyjnej Gospodarstwa.
Gospodarstwo Lokalowe prowadzi bieżącą eksploatację i utrzymanie lokali mieszkalnych i użytkowych zgodnie z podjętymi uchwałami Zarządu Powiatu, a w szczególności:
-
zawieranie i rozwiązywanie umów najmu,
-
przekazywanie i przejmowanie lokali od najemców,
-
naliczanie czynszów i opłat,
-
utrzymywanie w należytym stanie budynków, lokali i urządzeń technicznych,
-
planowanie i przeprowadzanie napraw i remontów,
-
utrzymywanie porządku i czystości w obiektach oraz wokół nich.
Sprawy przyjmowane i załatwiane są na bieżąco zgodnie z KPA. Gospodarstwo Lokalowe prowadzi dokumentację zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt dla organów Powiatu.
Sprawozdanie finansowe 2018
Sprawozdanie finansowe 2019
Sprawozdanie finansowe 2020
|
|
|
|
|
|
|