|
|
|
|
|
- Ustanawianie i wygaszanie trwałego zarządu do nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa/Powiatu Lubaczowskiego
Opublikowane przez: |
Krzysztof Kopaczek |
|
|
Data publikacji: |
13-12-2010 |
Data ostatniej modyfikacji: |
20-12-2010 | 08:38 |
|
|
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o oddanie w trwały zarząd (wygaszenie trwałego zarządu) nieruchomości stanowiącej przedmiot własności Skarbu Państwa/ Powiatu Lubaczowskiego. 2. Załączniki do wniosku: - zgoda organu nadzorującego jednostkę organizacyjną ( w przypadku wygaszenia trwałego zarządu), - upoważnienie udzielone pełnomocnikowi działającemu w imieniu strony. Opłaty - nie podlega opłacie skarbowej na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 1 lit.h ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej /Dz.U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635/.
Sposób załatwienia sprawy: decyzja ustanawiająca wygaśnięcia trwałego zarządu.
Termin załatwienia sprawy: do 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Natomiast decyzję o wygaśnięciu trwałego zarządu, na wniosek jednostki organizacyjnej, wydaje właściwy organ, po uzyskaniu możliwości zagospodarowania nieruchomości, w ciągu 18 miesięcy od dnia złożenia wniosku. Informacje merytoryczne: Referat Geodezji, pokój nr 41, II piętro, tel. 016 632 87 41.
Uwagi:
1. Nieruchomości stanowiące przedmiot własności lub przedmiot użytkowania wieczystego Skarbu Państwa oddaje się w trwały zarząd państwowej jednostce organizacyjnej, a nieruchomości stanowiące przedmiot własności lub przedmiot użytkowania wieczystego jednostki samorządu terytorialnego – odpowiedniej samorządowej jednostce organizacyjnej. 2. Trwały zarząd ustanawia się na czas nie oznaczony lub czas oznaczony. 3. Z wnioskiem o ustanowienie trwałego zarządu występuje jednostka organizacyjna. 4. Trwały zarząd na rzecz jednostki organizacyjnej ustanawia właściwy organ, w drodze decyzji. 5. Objęcie nieruchomości w trwały zarząd następuje na podstawie protokołu zdawczo –odbiorczego. 6. Trwały zarząd wygasa z upływem okresu, na który został ustanowiony, albo na skutek wydania decyzji właściwego organu o jego wygaśnięciu. 7. Jednostka organizacyjna może zgłosić właściwemu organowi wniosek o wydanie decyzji o wygaśnięciu trwałego zarządu do całej nieruchomości lub jej części, jeżeli stała się dla niej zbędna.
Pliki do pobrania: Wniosek o oddanie w trwały zarząd nieruchomości stanowiącej przedmiot własności Skarbu Państwa/ Powiatu Lubaczowskiego.
|
|
|
|
|
|
|