|
|
|
|
|
a) Podstawowe zadania wydziału
Opublikowane przez: |
Krzysztof Kopaczek |
|
|
Data publikacji: |
27-05-2010 |
Data ostatniej modyfikacji: |
04-01-2021 | 09:43 |
|
|
-
Do podstawowych zadań Wydziału należy:
-
opracowywanie projektu Statutu Powiatu i jego nowelizacji,
-
opracowywanie projektów Regulaminu Organizacyjnego Starostwa i Regulaminu Pracy Starostwa, ich nowelizacja oraz kontrola realizacji,
-
opracowywanie projektu Regulaminu wynagradzania pracowników Starostwa oraz jego nowelizacja,
-
inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa,
-
wdrażanie i nadzorowanie stosowania Instrukcji Kancelaryjnej i Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt,
-
prowadzenie zbioru upoważnień Starosty do wydawania decyzji administracyjnych oraz do załatwiania w jego imieniu spraw,
-
prowadzenie zbioru zarządzeń Starosty,
-
prowadzenie spraw związanych z członkostwem Powiatu w związkach i stowarzyszeniach,
-
sporządzanie projektów zarządzeń Starosty, uchwał Zarządu Powiatu oraz uchwał Rady Powiatu z zakresu działania Wydziału oraz ich uzgadnianie.
-
sprawdzanie pod względem formalno - prawnym uchwał Rady Powiatu,
-
informowanie Starosty, Wicestarosty, Sekretarza Powiatu, Skarbnika Powiatu, Naczelników Wydziałów i Kierownika Zespołu o zmianach przepisów prawnych dotyczących zadań realizowanych przez Powiat,
-
prowadzenie spraw związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników Starostwa, kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu, kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży,
-
prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem przez Starostę powierzenia stanowiska lub odwołania przez dyrektora szkoły ze stanowiska wicedyrektora lub osoby z innego stanowiska kierowniczego,
-
prowadzenie spraw z zakresu organizacji staży, przygotowania zawodowego i praktyk zawodowych,
-
prowadzenie obsługi kadrowej, polegającej na prowadzeniu akt i spraw osobowych pracowników, Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Lubaczowie, Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lubaczowie, Środowiskowego Domu Samopomocy w Lubaczowie oraz Powiatowego Centrum Kultury w Lubaczowie,
-
prowadzenie naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Starostwie oraz na wolne stanowiska kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu,
-
zgłaszanie do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnego pracowników,
-
przyjmowanie, przechowywanie oraz przekazywanie do wskazanych w ustawie podmiotów oświadczeń majątkowych członków Zarządu Powiatu, kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu i osób wydających decyzje administracyjne w imieniu Starosty oraz ich publikacja w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa,
-
prowadzenie sekretariatu Starosty i Wicestarosty,
-
prowadzenie obsługi kancelaryjnej, polegającej na odbieraniu i rejestrowaniu korespondencji wpływającej oraz wysyłaniu i rejestrowaniu korespondencji wychodzącej, Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Lubaczowie oraz Gospodarstwa Lokalowego w Lubaczowie,
-
udzielanie obywatelom zgłaszającym się do Starostwa informacji o toku załatwiania spraw , kierowanie do właściwego Wydziału,
-
sporządzanie rocznego planu działalności,
-
sporządzanie i aktualizowanie rocznego planu kontroli zewnętrznych oraz sporządzanie sprawozdania z realizacji planu, na podstawie informacji przekazywanych przez poszczególne komórki organizacyjne Starostwa,
-
sporządzanie planu kontroli wewnętrznych,
-
wykonywanie kontroli wewnętrznych i zewnętrznych w zakresie działania Wydziału,
-
prowadzenie zbioru upoważnień do kontroli zewnętrznych prowadzonych przez Wydział lub wspólnie z innymi Wydziałami,
-
organizowanie i koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników
-
współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy,
-
opracowanie Raportu o Stanie Powiatu na podstawie pisemnych informacji przygotowanych przez Naczelników Wydziałów Starostwa oraz Kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu,
-
świadczenie pomocy dla kombatantów i osób represjonowanych w przygotowywaniu udokumentowanych wniosków o przyznanie w drodze wyjątku emerytury lub renty,
-
współdziałanie z organizacjami społecznymi oraz stowarzyszeniami kombatantów i osób represjonowanych przy realizacji zadań na rzecz kombatantów i osób represjonowanych,
-
obsługa informatyczna Starostwa,
-
prowadzenie obsługi informatycznej, polegającej na zapewnieniu prawidłowego funkcjonowania systemów teleinformatycznych w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Lubaczowie, Gospodarstwie Lokalowym w Lubaczowie oraz Powiatowym Centrum Kultury w Lubaczowie,
-
prowadzenie spraw związanych z informatyzacją działalności Starostwa,
-
sprawowanie nadzoru nad bezpieczeństwem systemów teleinformatycznych Starostwa Powiatowego w Lubaczowie,
-
zarządzanie powiatową siecią teleinformatyczną,
-
dostosowanie działalności Starostwa w zakresie świadczenia usług certyfikacyjnych oraz wykorzystania systemów teleinformatycznych związanych ze świadczeniem tych usług do wymogów ustawy o podpisie elektronicznym,
-
umożliwianie odbiorcom usług certyfikacyjnych wnoszenia podań i wniosków oraz innych czynności w postaci elektronicznej w przypadkach gdy przepisy prawa wymagają składania ich w określonej formie lub według określonego wzoru,
-
realizacja zadań związanych z ochroną danych osobowych, w tym w systemach informatycznych wykorzystywanych w Starostwie,
-
prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej,
-
załatwianie spraw związanych z uzgadnianiem i wyrabianiem pieczęci oraz tablic urzędowych,
-
wdrażanie postępu technicznego w pracy Starostwa,
-
prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem Starostwa w druki, formularze, wyposażenie, materiały biurowe i bhp,
-
gospodarowanie samochodami służbowymi,
-
prowadzenie ewidencji wyjazdów służbowych,
-
prowadzenie postępowania w sprawach odbierania zawiadomień o znalezieniu rzeczy, przyjmowania i przechowywania rzeczy znalezionych oraz poszukiwania osób uprawnionych do ich odbioru,
-
realizowanie zadania polegającego na udzielaniu nieodpłatnej pomocy prawnej, w tym:
-
przygotowywanie porozumień z okręgową radą adwokacką i radą okręgowej izby radców prawnych w sprawie udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej,
-
przygotowywanie umów z adwokatami lub radcami prawnymi w sprawie nieodpłatnej pomocy prawnej,
-
przygotowywanie i przeprowadzanie corocznie otwartego konkursu ofert na zlecenie zadania publicznego w zakresie prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej przez organizacje pozarządowe,
-
przygotowywanie dla Ministra Sprawiedliwości i Wojewody zbiorczej informacji o wykonaniu zadania polegającego na udzielaniu nieodpłatnej pomocy prawnej na obszarze kraju,
-
prowadzenie poradnictwa prawnego,
w zakresie promocji:
-
obsługa prasowa Starosty i komórek organizacyjnych Starostwa,
-
współdziałanie z przedstawicielami środków masowego przekazu oraz informowanie ich o polityce, działalności i zamierzeniach organów Powiatu,
-
przygotowywanie listów gratulacyjnych, kartek świątecznych i podziękowań w imieniu Zarządu Powiatu, Starosty i Wicestarosty,
-
inicjowanie i organizacja obchodów rocznic wydarzeń patriotycznych i świąt państwowych,
-
ścisła współpraca z jednostkami organizacyjnymi Powiatu w zakresie promocji Powiatu,
-
prowadzenie powiatowego kalendarza imprez kulturalnych, sportowych, turystycznych i innych, na stronie internetowej powiatu,
-
prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem „ patronatu honorowego” Starosty Lubaczowskiego,
-
prowadzenie strony internetowej Powiatu w zakresie bieżącej aktualizacji pod kątem promocyjnym,
-
pozyskiwanie pozabudżetowych środków finansowych na realizację zadań z zakresu promocji.
|
|
|
|
|
|
|