Opublikowane przez: |
Krzysztof Kopaczek |
|
|
Data publikacji: |
10-12-2010 |
Data ostatniej modyfikacji: |
19-04-2018 | 14:17 |
|
|
Przyjmowanie zgłoszeń instalacji mogących negatywnie oddziaływać na środowisko, z których emisja nie wymaga pozwolenia
1. Usługa umożliwia złożenie do Starostwa Powiatowego w Lubaczowie wniosku o przyjęcie zgłoszeń eksploatacji instalacji mogących negatywnie oddziaływać na środowisko, z których emisja nie wymaga pozwolenia. Organem właściwym do przyjęcia zgłoszenia instalacji jest starosta, z wyłączeniem przedsięwzięć i zdarzeń na terenach zamkniętych oraz przedsięwzięć i zdarzeń o których mowa w art. 378 ust. 2a ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 519 ze zm.).
2. Na podstawie art. 152 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo Ochrony Środowiska oraz rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia (Dz. U. Nr 130, poz. 880), w oparciu o złożony wniosek przyjmuje się zgłoszenie wnioskodawcy.
Kogo dotyczy
Wnioskodawcy.
Czas realizacji
Rozpatrzenie zgłoszenia następuje niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia wniosku, a w sprawach szczególnie skomplikowanych – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku.
Wymagane dokumenty
• Wniosek opracowany zgodnie z art. 152 ust. 2, 2b i 2c ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo Ochrony Środowiska (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 519 z późn. zm.),
• Dowód uiszczenia opłaty skarbowej za przyjęcie zgłoszenia instalacji,
• W przypadku prowadzenia sprawy przez pełnomocnika, do wniosku należy dołączyć oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa oraz dowód wniesienia opłaty skarbowej za pełnomocnictwo.
Opłaty
Opłata skarbowa w wysokości:
- 120 zł - na podstawie części I ust. 13 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r., poz. 1827) ,
- 17 zł - prowadzenie sprawy przez pełnomocnika.
Opłatę skarbową należy uiścić w kasie: Urzędu Miasta Lubaczowa lub Starostwa Powiatowego w Lubaczowie, bądź na rachunek Urzędu Miasta: Bank Spółdzielczy w Lubaczowie, nr konta: 62 9101 0003 2001 0011 8444 0002.
Tryb odwoławczy
Nie dotyczy
1. Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo Ochrony Środowiska (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 519 ze zm.),
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz. U.z 2016 r., poz. 1827),
3. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia (Dz. U. Nr 130, poz. 880).
Dane urzędu:
Starostwo Powiatowe w Lubaczowie
ul. Jasna 1 , 37-600 Lubaczów.
Numery telefonów:
16 632 87 00, 16 632 87 17
Numer faks:
16 632 87 09
Strona BIP
www.lubaczow.powiat.pl/BIP/
Miejsce składania dokumentów:
Sekretariat Starostwa Powiatowego w Lubaczowie, pokój 9, I piętro.
Dni i godziny urzędowania:
Pon. – Pt., 7:00 – 15:00