|
 |
|
 |
|
a) Podstawowe zadania wydziału
Opublikowane przez: |
Krzysztof Kopaczek |
|
|
Data publikacji: |
27-05-2010 |
Data ostatniej modyfikacji: |
04-01-2021 | 09:45 |
|
|
Naczelnik: Janusz Wojciechowski
Wydział załatwia sprawy w dniach i godzinach pracy Starostwa
Do podstawowych zadań Wydziału należy:
-
prowadzenie analiz i studiów z zakresu zagospodarowania przestrzennego, odnoszących się do obszaru Powiatu i zagadnień jego rozwoju,
-
przygotowywanie propozycji dotyczących powołania komisji urbanistyczno-architektonicznych jako organów doradczych Starosty,
-
przygotowywanie opinii Starosty dotyczącej rozwiązań przyjętych w projektach studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin z terenu powiatu,
-
przyjmowanie od wójtów i burmistrzów z terenu Powiatu kopii uchwalonego studium lub planu miejscowego,
-
przygotowywanie opinii Zarządu Powiatu do projektu planu zagospodarowania przestrzennego województwa,
-
przygotowywanie wniosku samorządu powiatu do samorządu województwa o określenie obszaru funkcjonalnego,
-
przygotowywanie opinii samorządu powiatowego w sprawie propozycji i wniosków dotyczących obszarów funkcjonalnych,
-
wnioskowanie do ministra który ustanowił przepisy techniczno-budowlane, w sprawie upoważnienia do udzielenia zgody na odstępstwo od nich,
-
nakładanie w pozwoleniu na budowę, obowiązku ustanowienia inspektora nadzoru inwestorskiego i zapewnienia nadzoru autorskiego,
-
przygotowywanie pozwoleń na budowę, w tym na budowę dróg powiatowych i gminnych, zatwierdzanie projektu budowlanego w pozwoleniach na budowę,
-
przyjmowanie zgłoszeń budów od inwestorów na budowy nie wymagające pozwolenia, zamieszczanie informacji w Biuletynie Informacji Publicznej o dokonaniu zgłoszenia, dacie wniesienia sprzeciwu lub informacji o braku wniesienia sprzeciwu,
-
zgłaszanie sprzeciwu w sprawie budowy oraz wykonywania robót budowlanych i nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia na budowę,
-
przyjmowanie zgłoszeń rozbiórki obiektu budowlanego nie wymagającej pozwolenia na rozbiórkę,
-
nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia na rozbiórkę obiektów i żądanie danych o obiekcie przeznaczonym do rozbiórki,
-
przygotowywanie odrębnej decyzji o zatwierdzeniu projektu budowlanego,
-
nakładanie obowiązku usunięcia nieprawidłowości w projekcie budowlanym,
-
przygotowywanie decyzji o zmianie pozwolenia na budowę,
-
stwierdzanie wygaśnięcia decyzji o pozwoleniu na budowę,
-
przygotowywanie decyzji o uchyleniu pozwolenia na budowę,
-
przygotowywanie przeniesienia decyzji o pozwoleniu na budowę lub pozwolenia na wznowienie robót,
-
przygotowywanie decyzji w sprawie przeniesienia praw i obowiązków na inną osobę, wynikających ze zgłoszenia,
-
wydawanie dzienników budowy/rozbiórki,
-
przygotowywanie decyzji o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub na teren sąsiedniej nieruchomości,
-
przyjmowanie zgłoszeń zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego, przygotowywanie decyzji w sprawie wniesienia sprzeciwu do zmiany,
-
sprawdzanie projektów budowlanych w zakresie:
a) zgodności projektu budowlanego z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i innymi aktami prawa miejscowego albo decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu, a także wymaganiami ochrony środowiska, w szczególności określonymi w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
b) zgodności projektu zagospodarowania działki lub terenu odrębnymi przepisami, w tym techiczno- budowlanymi,
c) kompletności projektu budowlanego i wymaganych opinii, uzgodnień, pozwoleń i sprawdzeń oraz informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz zaświadczenia, wpisie projektanta na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego,
-
kontrolowanie posiadania przez osoby wykonujące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie uprawnień do pełnienia tych funkcji,
-
przygotowywanie postanowienia w sprawie obowiązku dostarczenia odpowiednich ocen technicznych lub ekspertyz dotyczących jakości wyrobów budowlanych lub robót budowlanych a także stanu technicznego obiektu budowlanego,
-
prowadzenie rejestru wniosków o pozwolenie na budowę i decyzji o pozwoleniu na budowę i przekazywanie do organu wyższego stopnia wprowadzonych do niego danych,
-
przekazywanie bezzwłocznie organom nadzoru budowlanego:
-
kopii ostatecznych decyzji o pozwoleniu na budowę wraz z zatwierdzonym projektem budowlanym,
-
kopii ostatecznych odrębnych decyzji o zatwierdzeniu projektu budowlanego wraz z tym projektem,
-
kopii innych decyzji, postanowień i zgłoszeń wynikających z przepisów prawa budowlanego,
-
uczestniczenie na wezwanie organów nadzoru budowlanego, w czynnościach inspekcyjnych i kontrolnych oraz udostępnianie wszelkich dokumentów i informacji związanych z tymi czynnościami,
-
wszczynanie postępowań na wniosek organów nadzoru budowlanego,
-
prowadzenie spraw związanych z uprawnieniem Starosty do wydania polecenia powiatowemu inspektorowi nadzoru budowlanego zmierzającego do usunięcia zagrożenia,
-
potwierdzanie spełnienia wymagań samodzielnego lokalu mieszkalnego dla celów ustanowienia odrębnej własności lokali,
-
potwierdzanie powierzchni użytkowej i wyposażenia technicznego domu jednorodzinnego dla celów dodatku mieszkaniowego,
-
prowadzenie spraw związanych z opracowaniem strategii rozwoju Powiatu, jej zmianami oraz opracowywanie planów krótkoterminowych rozwoju społeczno- - gospodarczego,
-
przygotowywanie wniosków aplikacyjnych o środki finansowe z Unii Europejskiej (w tym z funduszy strukturalnych), od organów rządowych i samorządowych oraz od innych dysponentów na realizację projektów przyczyniających się do rozwoju społeczno- gospodarczego Powiatu,
-
udzielanie pomocy w przygotowywaniu wniosków (jak w pkt 36) jednostkom organizacyjnym Powiatu,
-
prowadzenie spraw związanych z przygotowywaniem i realizacją inwestycji budowlanych i remontów, w ramach środków przyznanych Starostwu w budżecie Powiatu,
-
prowadzenie postępowań przetargowych w Starostwie zgodnie z ustawą – Prawo zamówień publicznych i umieszczanie ogłoszeń w tej sprawie na stronie internetowej Powiatu,
-
promowanie przedsiębiorczości na terenie Powiatu,
-
prowadzenie działalności informacyjnej, oświatowej, w tym organizowanie szkoleń w zakresie rozwoju przedsiębiorczości,
-
współdziałanie z samorządem gospodarczym, organizacjami pracodawców oraz z innymi organizacjami przedsiębiorców,
-
prowadzenie spraw związanych z użytkowaniem dróg w sposób szczególny w celu odbycia uroczystości religijnych oraz imprez o charakterze sportowym lub zgromadzeń,
-
prowadzenie spraw związanych z zatwierdzaniem organizacji ruchu na drogach gminnych i powiatowych oraz prawidłowym stosowaniem znaków i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, prowadzenie ewidencji zatwierdzonych projektów organizacji ruchu,
-
prowadzenie spraw związanych z uczestnictwem przedstawicieli Zarządu Powiatu i Powiatowego Zarządu Dróg w pracach Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego,
-
przygotowywanie opinii Zarządu Powiatu do wniosku zarządcy drogi o ustalenie lokalizacji drogi powiatowej lub gminnej,
-
przygotowywanie decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi w odniesieniu do dróg powiatowych i gminnych.
Wydział Architektury, Budownictwa i Rozwoju Gospodarczego prowadzi rejestry i ewidencje spraw związanych z budownictwem oddzielnie dla każdej z gmin:
-
Miasto Lubaczów ABR-I-1,
-
Gmina Lubaczów ABR-I-2,
-
Gmina Horyniec ABR-I-3,
-
Gmina Wielkie Oczy ABR-I-4,
-
Gmina Stary Dzików ABR-I-5,
-
Gmina Narol ABR-I-6,
-
Gmina Cieszanów ABR-I-7,
-
Gmina Oleszyce ABR-I-8.
Prowadzone następujące rejestry i ewidencje:
-
Rejestr decyzji o pozwoleniu na budowę i rozbiórkę,
-
Rejestr robót budowlanych na które nie jest wymagane pozwolenie na budowę,
-
Rejestr pozwoleń na zmianę sposobu użytkowania,
-
Rejestr utrzymania obiektów
-
Ewidencja ruchu budowlanego,
-
Ewidencja sprawozdań okresowych,
-
Ewidencja dokumentów przekazanych do archiwum
-
Rejestr wniosków o pozwolenie na budowę
|
|
 |
|
 |
|
|